Plecionka Robinson SeaFox
Dobranie odpowiedniego sprzętu to jedna z najważniejszych rzeczy, stanowiących o sukcesie podczas łowienia ryb. Wędki, kołowrotki, przynęty – wszystko jest ważne, ale nie możemy zapomnieć o dobrej lince. Do wyboru mamy żyłki i plecionki. Teraz na prz...

IMG 5892-2Początek sezonu spinningowego to czas, kiedy wędkarze usilnie poszukują wędek na okonie i klenie. Stojaki z kijami w naszych sklepach pękają w szwach od ogromnej ilości wklejanek. Trudno jest jednak znaleźć fajną wędkę, która pozwoli łowić na niewielkie przynęty, ale nie będzie to wspomniana wklejka. St. Croix posiada w swoim katalogu kilka bardzo ciekawych propozycji, które możemy zaadoptować do lekkiego łowienia jazi, kleni i oczywiście okoni. Pod tym kątem właśnie przyjrzymy się wędce St. Croix Avid AVS80MLM2.

Więcej…

topNa łamach Fishing-Testu prezentowaliśmy już wiele produktów firmy Caperlan, dostępnych w sieciach sklepów Decathlon. Do tej pory był to najróżniejszy sprzęt wędkarski: wędki spinningowe, feedery, różnego rodzaju akcesoria oraz przynęty. Tym razem chcielibyśmy przedstawić wędkę z pazurem, służącą do łowienia ryb drapieżnych. Przed Państwem Casting Axion 6'8 MH 10-30 g – zapraszamy do lektury.

sliderSezon na białego drapieżnika powoli zaczyna się rozkręcać. W związku z tym wielu z nas poszukuje specjalnego wędziska dedykowanego łowieniu kleni i jazi. Firma St. Croix w swojej ofercie posiada wiele kijów o takim właśnie przeznaczeniu. Tym razem zajęliśmy się testem modelu Triumph TRS90LM2, należącym do najtańszych wędzisk St. Croix.

Więcej…

IMG 5949Jakiś czas temu na naszej witrynie pojawił się już test wędki z serii Wixom. Seria ta dostępna jest w sieci sklepów Decathlon, którego siedziby znajdziemy w całej Polsce i na świecie. Tym razem mamy ogromną przyjemność zaprezentować model Wixom 200 MH 7 - 21 g, czyli najmocniejszy kij z tej serii. Tak jak poprzednio jest to kij jednoczęściowy, polecany głównie do połowu ryb słodkowodnych z łódki.

IMG 6481-001Kiedy sezon podlodowy w pełni, wielu wędkarzy podczas patrzenia w przerębel i na kiwok swojej wędki zaczyna już myśleć o wiosennych kleniach, majowych szczupakach, i letnich nocach spędzanych nad wielką rzeką w poszukiwaniu sandaczy. Sezon zimowy to odpowiedni czas, żeby zastanowić się nad kupnem nowego sprzętu, zanim jeszcze zwodujemy swoją łódkę.
Ostatnimi czasy firma Savage Gear zaprezentowała nam nową serię wędzisk pod nazwą Finezze. Mieliśmy już okazję przetestować jeden z modeli jednoczęściowych, ale tym razem otrzymaliśmy wersję dwuskładową, o większej mocy i nieco innym przeznaczeniu. Zapraszamy do zapoznania się z recenzją.

Więcej…

Wędkarstwo muchowe zyskuje coraz więcej fanów w naszych kraju. W sklepach wędkarskich wciąż pojawiają się nowe modele wędek, zarówno te tanie jak i bardzo drogie. Wędkarze podczas zakupu stają więc często przed trudnym wyborem. Tym razem prezentujemy recenzję wędki muchowej ze średniej półki cenowej.

IMG 6989Seria Inshore została przez firmę St. Croix przedstawiona jej klientom jako grupa wędzisk do połowu bardzo mocnych ryb żyjących w słonej wodzie. Tego rodzaju wędki winny charakteryzować się bardzo specyficzną akcją. Z jednej strony, jako klasyczne spinningi powinny pozwalać na operowanie stosunkowo lekkimi przynętami, ale jednocześnie przy zetknięciu z mocarną morska rybą, nie powinny się drapieżnikowi poddać. My podeszliśmy do modelu MLF jak do lekkiego kija sandaczowego. Oto nasza recenzja!

Więcej…

Lekki spinning to coraz częściej stosowana przez wędkarzy technika połowu drapieżników. To zjawisko spowodowane jest coraz szybszym rozwojem technologii, konstrukcji sprzętu, a co za tym idzie nie musimy używać siermiężnych zestawów aby wyholować pokaźnych rozmiarów rybę. Firma Savage Gear wprowadziła na rynek serię wędzisk o nazwie Finezze. Przed nami kij dla pasjonatów ultralighta. Zapraszamy do recenzji.

robinson-power-stick-hi-speed-fjordW ostatnim czasie coraz częściej słyszymy o łowieniu sumów w największych polskich rzekach. Do połowu tej walecznej ryby zwykle wykorzystywane są bardzo mocne wędziska, często morskie, które będą potrafiły uporać się w dużym nurcie ze sporymi przynętami. Okazuje się, że do tej metody z powodzeniem można wykorzystać wędki o przeznaczeniu morskim. Tym razem Robinson Power Stick Hi-Flex Fjord 213m 300g, który przez producenta został przygotowany właśnie specjalnie do połowów morskich, my wykorzystaliśmy do ciężkiego trolingu w rzece.

Więcej…

scierra-ant-5-177Wędkarstwo muchowe cechuje spokój, cisza i plusk ryby zbierającej suchą muchę. W celu zapewnienia maksymalnego komfortu łowienia należy wybrać odpowiednie wędzisko. Jest to jeden z najważniejszych elementów muszkowego zestawu, którego wybór nie może być przypadkowy. Przyjrzymy się wędce Sierra A.N.T. w klasie 5, którą mocno przetestowaliśmy na niewielkiej lipieniowej rzeczce.

Sezon wędkarski trwa w najlepsze. Wielu wędkarzy woduje swoje łódki i przemierza wody różnych zalewów w poszukiwaniu spinningowych trofeów. Krótkie, jednoczęściowe wędki zdobywają coraz to większą popularność. Caperlan także podążył tym trendem i w ofercie pojawiła nowa seria jednoczęściowych wędek spinningowych przeznaczonych do połowów z lodzi o nazwie Wixom. Postanowiliśmy przyjrzeć się nowej pozycji w ofercie Caperlana.

Więcej…

W ofercie wędek produkowanych przez firmę St.Croix wśród legendarnej już serii Premier pojawiły się na sezon 2014 dwa nowe kije o długości 230cm. Tym razem przyszło nam zająć się modelem PS76MF2.