Wędki
Wobler Robinson Vibrant S70
Woblery wertykalne czyli takie, które pozbawione są steru a oczko do mocowania żyłki umiejscowione jest na grzbiecie przynęty nie są najczęściej wybieranymi wabikami przez polskich wędkarzy. Prawdopodobnie decyduje o tym trudność w prowadzeniu oraz n...

Savage Gear LRF – LIGHT RANGE FISHINGSezon 2014 powoli się rozpoczyna. Część wędkarzy ugania się za rybami które nie są objęte okresem ochronnym w oczekiwaniu na możliwość połowu pozostałych gatunków ryb. Dla łowców okoni, oraz pstrągów a także innych niewielkich gatunków ryb firma Savage Gear ma w swojej ofercie wędzisko z seri LRF przeznaczone do łowienia małymi przynętami.

Więcej…

Mikado X-Plode Ultra Fine SpinFirma Mikado na rok 2014 wypuściła serię nowości, które powiększają asortyment specjalistycznych wędzisk przeznaczonych do połowu konkretnych gatunków ryb. Otrzymaliśmy do testów kij z serii X-Plode Ultra Fine Spin, który ukierunkowany jest na połów niewielkich ryb takich jak okoń, pstrąg. Zapraszamy do zapoznania się z recenzją.

Jak na razie srogiej zimy nie widać, więc o lodzie możemy tylko sobie marzyć. Większość drapieżników jest pod ochrona i mają wolne, więc co pozostaje spinningistom? Odpowiedź wcale nie jest trudna, a brzmi – okonie. Obecnie należy je łowić na lekko, finezyjnie dlatego właśnie teraz publikujemy test wędki Cortez Light Petch Jig 2,40m i 0,5-7g od firmy Robinson.

Więcej…

Wędka castingowa St.Croix PC66HFKiedy na polskim rynku pojawiały się pierwsze wędki castingowe a rodzimi wędkarze w wielkich trudach poszukiwali czegoś ciekawego dla siebie, w USA kije pod multiplikator występowały w ogromnej ofercie. Zza oceanu docierały do nas pierwsze wędki przeznaczone do konkretnego zastosowania wyposażone w tzw pazur. My tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się legendarnemu już kijowi z serii Premier, który przez wielu castingowców traktowany jest jako jerkowy wzorzec.

topJesień jest świetnym okresem do połowu jednego z piękniejszych gatunków ryb zamieszkujących nasze wody. Mowa oczywiście o sandaczu. W poszukiwaniu mętnookiego drapieżnika niebagatelne znaczenie ma wędzisko posiadające określone parametry. Jakiś czas temu opisywaliśmy na łamach fishing-test kij sandaczowy Mikado z serii X-Plode. Było to wędzisko jednoczęściowe dedykowane do połowu sandaczy. Tym razem przyjrzymy się dwuczęściowej wędce z serii Flash której przeznaczeniem są również sandacze. Zapraszamy do recenzji.

Więcej…

Mikado Inazuma Flash PerchDla wielu wędkarzy poszukiwanie okoni jest bardzo ważnym elementem spinningowej pasji. Dla tych fanatyków pasiastych drapieżników ważny jest odpowiedni sprzęt a przede wszystkim specjalistyczne wędzisko charakteryzujące się odpowiednimi parametrami.. Dla łowców okoni przygotowaliśmy test wędki Mikado z bardzo udanej serii INAZUMA. Zapraszamy do recenzji.

Robinson Cortez Zander

Sezon na sandacze w pełni, dlatego specjalnie dla was, kolejna propozycja asortymentu przeznaczonego ściśle względem nadchodzącej jesieni. Tym razem w nasze ręce wpadł ciekawy kij marki Robinson i właśnie test tegoż wędziska sprowadzonego na sandaczach przedstawiamy poniżej.

Więcej…

Caperlan ExoJesień to dla wielu wędkarzy czas połowów szczupaka. Tym razem zaprezentujemy wędzisko służące do połowów esoxa, za pomocą najbardziej chyba klasycznej metody, czyli żywca. W ofercie marki Caperlan (Decathlon) znaleźliśmy wędzisko, które wydaje się być do tej metody uniwersalne.

Savage Gear Titanium Spin TI-S-902LTym razem prezentujemy recenzję wędki firmy SavageGear z serii Titanium Spin, model TI-S-902L o długości 275 cm i ciężarze wyrzutu 7-25 g. Na stronach anglojęzycznych wędka jest scharakteryzowana jako stworzona do wypełnienia luki w ofercie wędzisk do połowu ryb łososiowatych o akcji parabolicznej, a na stronach polskich jako wędki o akcji ultra-fast,  o ugięciu szczytowym, które sprawdzą się przy połowie szczupaków, okoni, sandaczy i pstrągów. Temu zagadnieniu przyjrzymy się bardzo dokładnie.

Więcej…

Caperlan Axion 185 VerticalJesień zbliża się wielkimi krokami, a razem z nią czas na drapieżniki. Łowienie ryb drapieżnych dla wielu wędkarzy kojarzy się z szczupakami i metodą castingową  – to właśnie w ich stronę skierowany jest nasz dzisiejszy test wędki. Będzie nią kijek Firmy Caperlan Axion 185 Vertical. Model ten został opisany jako wędka do średnich przynęt od 7g do 28g – co mocno wprowadza nas w błąd – ale o tym dalej w teście.

startLamiglas to jedna z najbardziej znanych na świecie marek produkujących wędki. W Stanach Zjednoczonych słynie z wyjątkowych wędek na ryby łososiowate. W tym segmencie produkty Lamiglas cenione są chyba najbardziej. Nam przypadło przetestować nowy model wędki, przygotowany do łowienia szczupaków, sandaczy i okoni. Byliśmy bardzo ciekawi jak spisze się testowany model INF 723 C.

Więcej…

startKolejna recenzja wędziska firmy York. Tym razem zajęliśmy się testowaniem nowego modelu kija o nazwie Blue Diamond. Z wielką ciekawością zabraliśmy wędkę nad wodę, aby sprawdzić jej parametry użytkowe. Zapraszamy do recenzji.